Köpvillkor

Ninou.se ingår endast avtal med myndig (18 år) person. Är man minderårig krävs målsmans tillstånd. Alla våra priser är inklusive moms. Med benämningarna ”vi, våra, vårt oss, ninou.se” nedan avses We Are Maven AB.

Ninou.se drivs av We Are Maven AB med org. nr 559372-7711. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på hemsidan ninou.se, såsom fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar. Vi reserverar oss även för slutförsäljning och att varor som kan beställas tyvärr kan vara slut i lager trots att beställningen gått igenom. Skulle detta ske meddelar vi dig som kund omgående för möjlighet att justera eller annullera din order.

Vad gäller produktbilder arbetar vi för att alla bilder ska vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan dock inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende. Tänk på att färger kan återges olika på olika datorer beroende på datorns färginställningar.

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på www.ninou.se. Genom att beställa varor på ninou.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.

Alla varor förblir ninou.se egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.
Ettoi.se förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Beställning
För att kunna handla hos oss måste du acceptera våra köpvillkor, det sker i samband med att du lägger din order. Vid mottagen order skickar vi automatiskt ut en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Vi uppmanar dig att spara din orderbekräftelse för eventuella kontakter med vår kundtjänst.

Du kan beställa hos oss dygnet runt och vi packar paket löpande. Du kan återkalla din order fram till dess att vi har plockat och hanterat den. Om en beställning återkallas ser vi till att fakturan makuleras eller att pengarna återbetalas via Klarna.

Priser och betalning
Alla priser på hemsidan är i angivna i SEK och inklusive moms. I kassan kan du se det totala priset på din order inklusive alla avgifter. Ninou.se använder sig av Klarna Checkout för alla betalningar, oavsett om du väljer att betala med kort eller faktura. För frågor som rör betalningar hänvisar vi till Klarnas kundtjänst på 08-120 120 10.

Kortbetalning: Du kan betala med Visa, Mastercard eller American Express. Välj kortbetalning och följ anvisningarna. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.

Direktbetalning internetbank: För dig som är ansluten till internetbanken hos SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. När du väljer att genomföra ett köp slussas du till din internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Faktura: Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Vid fakturabetalning skickas varorna till den folkbokförda adressen. Vill du ej ha varorna till din folkbokföringsadress ber vi dig vänligen använda ett annat betalningsalternativ. Ingen faktureringsavgift tillkommer (0kr). Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, dröjsmålsränta och aktuell referensränta.

Delbetalning: Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan. För aktuella villkor se länken nedan.

Se de allmänna kontovillkoren här.

Frakt och leverans
Vi skickar ditt paket inom 48 timmar från det att ordern mottagits och vanligtvis har du din försändelse inom 5 arbetsdagar. Försändelsen levereras till ditt närmaste uthämtningsställe och du blir aviserad per sms när din leverans anlänt. Glöm inte att ta med giltig legitimation när du hämtar ditt paket. Paketet ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar innan det returneras tillbaka till oss. Under högsäsong kan leveransen ta längre tid och vi reserverar oss för att vara upp till 5 dagar försenade med våra leveranser under större realisation och julhandel.

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Ninou.se kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss på info@ninou.se omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer.

Fraktkostnaden
Du har alltid fri frakt över 799 kronor annars är fraktavgiften 49 kronor.

Retur
Blev det inte riktigt som du hade tänkt dig? Ingen fara alls! När du handlar hos oss på ninou.se har du alltid 14 dagars öppet köp från dagen du har tagit emot en vara. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. Returnerade varor ska vara oanvända och i originalförpackning med alla etiketter, bruksanvisningar mm intakta, om inte förbehåller vi oss rätten att göra avdrag i förhållande till varan och förpackningens skick.

Vi tar en returfraktkostnad på 99 kronor som justeras när vi hanterar din retur. Det tar cirka en vecka för en retur att nå oss och hanteras. Du får alltid en bekräftelse via mail när vi har hanterat din retur. Tänk på att spara ditt inlämningskvitto till dess att du fått en returbekräftelse från oss. Om du valt faktura får du en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalt din faktura eller betalt med kort kontaktar Klarna dig angående återbetalning. Vänligen följ instruktionerna på retursedeln som medföljer i din beställning. Om du inte fått med någon retursedel i din försändelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@ninou.se

Återbetalning

Fakturabeloppet justeras så fort returen inkommit till ninou.se, och vi meddelat Klarna. Var vänlig notera att det kan ta upp till 14 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning/justering av retur sker senast 30 dagar efter att returen registrerats.

OBS! Returer ska skickas som ”postpaket” och inte ”ombudspaket”. Transportrisk vid retur ligger hos dig som avsändare. Detta innebär att du är skyldig att betala för de artiklar som kommit bort eller skadats under transporten tillbaka till ninou.se. Be alltid om kvittens från ditt ombud när du genomför en retur till oss. På så vis är sändningen alltid spårbar.

Byte av vara
Om du önskar byta till en annan vara, vänligen lägg en ny beställning. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka. Vid ett byte står vi för returfrakten. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor och funderingar. Hör bara av dig till info@ninou.se om du är osäker på din retur så hjälper vi dig.

Reklamation
Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar via e-post info@ninou.se. Observera att du måste lämna ett meddelande till oss med information om felet ”inom skälig tid” efter det att du upptäckt det. Om du, efter att ha varit i kontakt med oss, ska skicka tillbaka varan ska varan skickas till den adress som anges på retursedeln som följde med försändelsen.

När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det rör sig om ett fel kommer vi att ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. Vi gör även vårt bästa för att så snabbt som möjligt att åtgärda din reklamation, med nya varor eller återbetalning. Vid godkänd reklamation står vi för frakt och omkostnader kring varan du har reklamerat. När du valt betalsätt konto, faktura eller betalkort återförs summan till det konto som betalningen gjorts ifrån. Samtliga reklamationer måste godkännas av oss innan de skickas tillbaka. När reklamerad vara har returnerats kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta sker inom 14 dagar från det att vi mottagit reklamationen. Viktigt att veta, vi kan inte ersätta dig för utgifter som inte godkänts av oss i förhand.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och färgavvikelser samt eventuell slutförsäljning. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella felaktiga priser före och efter att beställningen är behandlad. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Alla varor som saluförs och presenteras i nätbutiken finns inne på lager (om inget annat anges). Lagerstatus uppdateras löpande, och vi reserverar oss för mindre avvikelser. Våra erbjudanden, realisationer, kampanjer samt rabatter gäller så långt lagret räcker om inget annat är angivet.

Transportskador  / saknad vara
Om du saknar en vara eller något annat är fel med din leverans ber vi dig att kontakta oss på info@ninou.se. Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria och att allt är med som du har beställt. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar från att du har mottagit dem. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Om paketet har en synlig skada vid leverans ska du anmäla detta direkt till ditt Postombud / transportör när du hämtar ut ditt paket. Synliga skador som inte rapporteras direkt kan ej hanteras/reklameras i efterhand. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälan göras snarast möjligt till info@ninou.se. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet. Som kund är du betalningsansvarig gentemot din aktuella faktura tills ärendet är löst.

Ej hämtad vara
Våra paket levereras normalt direkt i brevlådan eller till ditt närmsta utlämningsställe. Du får en avisering e-post, brev eller SMS om att din order finns att hämta ut. I de fall beställd vara inte hämtas ut och kommer i retur till ninou.se, debiteras 299 kr för att täcka kostnaden för frakt + returfrakt + administration. Detta gäller även för varor som returneras på grund av ofullständig eller felaktig adress etc. Vill du att paketet ska skickas igen kostar den 99 kronor i frakt. För större leveranser (10 kg och över) som inte hämtas ut eller en hemleverans som ej tas emot så debiterar vi utefter kollivikt och fraktkostnad. Denna kostnad kan ligga på 400:- och uppåt.

Kampanjer
Ninou.se kan vid olika tillfällen erbjuda kampanjer. Kampanjen gäller så länge den är aktiv och för de specifika varor som anges i samband med kampanjen. Vi förbehåller oss rätten att när som helst återkalla kampanjer. Erbjudanden gäller alltid under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

Force Majeure
Ninou.se är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår även myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Integritetspolicy
När du lägger en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. Vi sparar följande persondata om våra kunder: förnamn, efternamn, e-postadress, personummer, adress, postnummer, ort, land och telefonnummer. När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev lagrar vi ditt namn samt e-postadress. Vi på Goandgrow.se värnar om din integritet. Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dina uppgifter. Du kan när som helst välja att avfölja vårt nyhetsbrev och du raderas då från vårt register. Läs mer om Integritetspolicy eller kontakta oss på info@ninou.se om du har några frågor.

Kundklubb
Genom att handla på Ninou.se blir du medlem i våran kundklubb. Det innebär att du kommer få sneak peaks på alla kommande varor, erbjudanden och rabatter före alla andra. Så följ oss och ta del av nyheter, unika erbjudanden och massor av inspiration! Du kan även anmäla dig till kundklubben och  nyhetsbrevet genom att fylla i formuläret längst ner på hemsidan. Du kan givetvis närsomhelst avregistrera dig via formuläret eller genom att kontakta våran kundtjänst.

Cookies
Vi använder oss av cookies och liknande teknologier för att se din lokala enhets inställning så som vilket konto du loggat in med. Cookies är delar av data som sidor och tjänster kan sätta på din webbläsare eller enhet och kan läsas in vid framtida besök.

Du har alltid möjlighet att stänga av cookies genom att ändra i inställningarna i din webbläsare. För vidare information om hur du går till väga för att stänga av cookies hänvisar vi till webbplatsen för den webbläsare som du användare. Om du inte accepterar cookies kan det påverka din användning av vår hemsida. Den rättsliga grunden för behandling av cookies återfinns i Artikel 6.1 (f) i GDPR

Tvister
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Ninou.se. Vid tvister som vi inte kan lösa rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se. Vi följer alltid deras rekommendationer. För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se. Tvister rörande dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag, av svensk domstol.

Lagen om distanshandel
Ninou.se följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Support och tillgänglighet
Vår målsättning är att besvara frågor via e-post inom 24 timmar från det att vi mottagit din fråga. Tidsangivelsen gäller endast under vardagar och för förfrågningar som avser redan utförda köp och beställningar. I de fall vi inte besvarat kundens e-post inom 48 timmar meddelar vi om fördröjningen och orsaken till denna. Vid svårare supportärenden som reklamationer, transportfrågor etc. kan handläggningstiden vara längre.

We Are Maven AB / Ninou.se
Måndag- Fredag kl 10:00 – 17:00
E-post: info@ninou.se
Företagsregister: Bolagsverket
Organisationsnummer: 559372-7711

Kontaktuppgifter för ångerrätt, reklamation eller vill bara säga hej:
E-mail: info@ninou.se